javadyan

کاربر شیائومی
  • تعداد ارسال ها

    1
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره javadyan

  • درجه
    کاربر جدید
  • تاریخ تولد تعیین نشده

مدل گوشی

  • انتخاب مدل موبایل
    Xiaomi Redmi 3 por

اطلاعات شخصی

  • استان محل سکونت
    قم
  1. 🌺🌺داستان من و رفیق چشم‌بادامی‌ام، شیائومی🌺🌺 حدود 9 ماه پیش تصمیم گرفتم گوشی هوشمند جدیدی بخرم. در ب‍حبوحه‌ی انتخاب مدل گوشی با مقاله‌ای روبرو شدم که برند جدیدی از گوشی‌های هوشمند را معرفی می‌کرد: شیائومی. با توجه به مطالبی که راجع به این برند چینی خواندم، مجاب شدم ریسک کرده و یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ی این برند ناآشنا را امتحان بکنم. کانفیگ و کیفیت عالی ساخت، در کنار قیمت مناسب گوشی‌های شیائومی، ادعایی بود که من را به این تصمیم رساند. آن زمان اغلب فعالان بازار حتی نام این برند را نشنیده بودند و با شنیدن نام آن لبخند می‌زدند. لبخندی معنادار که می‌توانست هرکسی را از خرید گوشی‌های شیائومی پشیمان کند! یادم هست که یکی از فروشندگان پاساژ الزهرا(بورس موبایل قم) به این نکته اشاره کرد که: «اگر روزی گوشی تو با مشکل مواجه شد قطعات آن را در بازار پیدا خواهی کرد؟» این سؤال مهمی بود. پس من هم در اولین قدم به سراغ فروشگاه اینترنتی xiaomi-fa.com رفته و از اپراتور این شرکت(خانم نجفی 07132340531) همین سؤال را پرسیدم. ایشان با قاطعیت پاسخ دادند: ما از کیفیت گوشی‌های این برند آن اندازه اطمینان داریم که گارانتی تعویض 12 ماهه ارائه می‌کنیم! سایت شرکت هم این مسئله را بی‌هیچ قید و شرطی تائید می‌کرد. گارانتی تعویض 12 ماهه قوت قلبی بود که باعث شد من بی‌هیچ واهمه‌ای یک نسخه از گوشی Redmi 3 pro را به همراه چند اکسسوری از همین برند خریداری بکنم و بابت مجموع آن‌ها مبلغ 1,108,800 تومان نقداً پرداخت کنم.‌ گوشی مذکور حدود 8 ماه مهمان دستان من بود، تا این‌که حدود یک ماه پیش، هنگام استفاده از مبدل OTG ، گوشی ناگهان خاموش شد و دیگر هم روشن نشد. من هرچند بابت از دست دادن اطلاعاتم ناراحت بودم؛ اما دل‌خوشی‌ام این بود که گوشی گارانتی تعویض دارد و از این بعد ضرری متوجه من نخواهد شد. پس با اطمینان خاطر، گوشی را به نشانی دفتر تهران این شرکت فرستادم و منتظر دریافت گوشی جایگزین شدم! اما جوابی که مدیرعامل این شرکت، آقای جهانبازی(09378844124) پس از سه هفته انتظار به من داد جالب بود. ایشان قریب به مضمون افاضه فرمودند: «چهار آی سی در مدار گوشی به دلیل اتصال کوتاه سوخته است و لذا شامل گارانتی تعویض نمی‌شود!» این پاسخ برای من که فقط استفاده‌ای معمول و کاملاً استاندارد از گوشی می‌کردم بسیار سنگین و غیرقابل‌پذیرش بود. بااین‌حال نکته‌ای را به ایشان متذکر شدم: روزی که از شما خرید کردم، سرتاپای سایتتان را جستجو کردم و متنی با عنوان «شرایط گارانتی» پیدا نکردم. این متن در حال حاضر هم وجود ندارد. اپراتور شما هم در این خصوص صحبتی نکرد. ازنظر حقوقی وقتی شما قیدی را در قرارداد ذکر نمی‌کنید یعنی قیدی وجود ندارد! ایشان در پاسخِ استدلال من، قول دادند تا تمام تلاششان را برای تعمیر گوشی انجام دهند و شرمنده‌ی من نشوند! اما سرانجام پس از گذشت دو ماه این شرکت جنازه‌ی گوشی را برایم ارسال کرده و اعلام فرمودند: گوشی قابل‌تعمیر نیست! یعنی شرکتی که مدعی گارانتی تعویض 12 ماهه بود حتی از تعمیر گوشی هم استنکاف کرد و به این ترتیب ضرری 750 هزار تومانی به من وارد نمود. در این میان امیدوارم شما دوست عزیز با خواندن داستان این تجربه‌ی کوچک، در دام کلاهبرداران و دروغگویانی اینچنینی نیفتید و منطق بازار را بپذیرید که: «اگر روزی گوشی تو با مشکل مواجه شد آیا قطعات آن را در بازار پیدا خواهی کرد؟» ا 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 مطابق این منطق و این تجربه: شیائومی نخرید. ا 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 والسلام یک شهروند